מסחר במטבעות קריפטו

מהו קריפטו?

קריפטו הינו קיצור של מטבעות קריפטוגרפיים שהם למעשה מטבעות מוצפנים.
מטבעות אלו מוצפנים בהצפנה חזקה המאפשרת לאמת עסקאות, לאבטח אותן וליצור יחידות מטבע חדשות. ערך המטבע נקבע בהסכמת המשתמשים וללא פיקוח של מדינה או בנק.

המטבעות הקריפטוגרפיים מכונים גם מטבעות מבוזרים, וירטואליים או דיגיטליים והם בעצם "נכסים דיגיטליים" כשהמוכרים ביותר הינם הביטקויין והאיתריום.
המסחר במטבעות קריפטו מתבצע על גבי טכנולוגיית הבלוקצ'יין.

מהו בלוקצ'יין?

מדובר בטכנולוגיה שעשויה לשנות את העתיד של העולם בו אנו חיים, באמצעותה ניתן להסיר מחסומים בירוקרטיים, לוותר על מתווכים בעסקאות שונות, ליצור שווקים חדשים, להעביר את הפרטיות ולחבר בצורה ישירה בין מדינות, עסקים ואנשים ללא צורך בצד שלישי.
טכנולוגיית הבלוקצ'יין היא למעשה מאגר נתונים (שרשרת בלוקים) המאפשרת את שמירת המידע בצורה שקופה על גבי מחשבי המשתתפים ברשת.
כל עסקה שנעשית על גבי הבלוקציין מחייבת את קבלת האישור של כל הגורמים המעורבים.

המסחר במטבעות קריפטו מתבצע באופיו כמו מסחר בבורסה לכל דבר, עם ביקוש והיצע, מכירות, קניות והחזקות.
המסחר בעיקר מתבצע דרך זירת מסחר שהיא השוק שבו קונים ומוכרים סחורה ו/או מכשירים פיננסים כאשר תפקידה המרכזי של זירת המסחר היא להבטיח סחר הוגן ומסודר לצד הפצה יעילה של מידע ומחיר עבור כל מטבע נסחר. ישנם מספר רב של זירות מסחר, חלקן מומלצות יותר וחלקן פחות.
שימו לב, כי ישנם זירות בהם הבנקים לא מאפשרים לסחור ולהפקיד מהן את כספי ה"פיאט" לחשבון הבנק, לעומת זירות מסחר אחרות ומפוקחות יותר בהם הבנקים מאפשרים את המסחר ואת הפקדת כספי ה"פיאט" בחזרה לחשבון הבנק.
כסף הפיאט הוא הכסף המסורתי המוכר לנו היום – שקל, דולר, יורו וכו..

צמיחת המסחר במטבעות קריפטו בשנים האחרונות הובילה גופים פיננסים רבים להיכנס לשוק ומדינות, בנקים ורשויות מתחילים לאמץ את המטבעות הדיגיטליים.
כיום, המטבעות הדיגיטליים משמשים לעיתים גם כתחליף לכסף מסורתי – כסף "פיאט" וישנם עסקים שמקבלים תמורה במטבעות דיגיטליים.

רשות המיסים מכירה במטבעות הדיגיטליים כ"נכסי הון" ולכן על המסחר במטבעות הקריפטו ישנה חובת דיווח למס הכנסה.
חובת הדיווח והיקף הדיווח משתנה בהתאם להיקף וגודל הפעילות שמתבצעת במסחר במטבעות הדיגיטליים.

בזכות הניסיון והמעורבות בתחום, אנחנו מייצגים, מייעצים ומלווים את כל מי שצריך את הידע והמקצועיות שלנו במיסוי בתחום מסחר במטבעות קריפטו.

לכל שאלה והתייעצות מוזמנים ליצור קשר.
נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושאי המיסוי,
אלעד נעמן יועצים.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן