גילוי מרצון

אלעד נעמן, ראש המשרד, היה האחראי בפקיד שומה על הליך גילוי מרצון תוך טיפול במאות מקרים.

בנוסף לכך מאז הקמת המשרד, משרדנו ייצג וטיפל בעשרות מקרים של גילוי מרצון במסלול האנונימי והרגיל, חלקם סבוכים ומורכבים ביותר.

הניסיון והידע בעבודה בתחום זה מתוך רשות המיסים בשילוב הניסיון שנוצר בשנים האחרונות בעבודה מול רשות המיסים, יצרה למשרדנו את המומחיות הטובה ביותר בשבילך.

הליך גילוי מרצון הינו הליך אשר מפורסם על ידי מס הכנסה ומאפשר למי שלא דיווח כנדרש על כלל הכנסותיו בעבר, לפנות ביוזמתו על ידי מייצג מטעמו לרשות המיסים ולבצע הסדר שבמסגרתו יושלם המס בגין ההכנסות הלא מדווחות.

רשות המיסים מעודדת נישומים, עוסקים, יחידים, בעלי תפקידים בתאגידים ומייצגים שעברו עבירות על חוקי המיסים, לתקן את דיווחיהם ולדווח נתוני אמת.

בחירה במסלול הזה מגינה בפני חשיפה להליך פלילי עקב אי הדיווח על הכנסות וזאת לפי התחייבות שפרסמה רשות המיסים להימנע מנקיטת הליכים פלילים למי שפונה באופן ייזום להליך גילוי מרצון.

פרסום הליך גילוי מרצון מרשות המיסים יוצא ללא תאריך קבוע ולכל הליך כללים שונים אשר על פיהם צריך להגיש את הבקשה באופן מוסדר, אנו עוקבים אחרי כל הליך גילוי מרצון שמפורסם ומעדכנים באתר וברשתות החברתיות על הנדרש.

הליך גילוי מרצון האחרון נסגר בסוף שנת 2019, טרם פורסם הליך חדש, אך עדיין ניתן ומומלץ לבצע הסדר ספציפי ובאופן אנונימי וזאת על ידי פנייה יזומה לפקיד השומה הרלוונטי של המבקש.

אנו ממליצים ליצור קשר לקבלת הסבר והכוונה איך רצוי לפעול גם כשאין הליך בתוקף.

גילוי מרצון אנונימי

להליך גילוי מרצון קיימים מספר מסלולים כשהעיקרי הוא המסלול האנונימי.

במסלול זה, המבקש מגיש בקשה אנונימית דרך המייצג עליה חלים כל ההוראות של הליך גילוי מרצון ורק לאחר אישור הסכם שומה עקרוני, שהתגבש עם פקיד השומה לתיקון הדיווח ותשלום המס במידת הצורך, נחשף שמו של המבקש ובאישורו מול רשות המיסים. למבקש קיימת האפשרות למשוך את הבקשה בכל שלב בהליך טרם חשיפת שמו. זהו מסלול שנותן גמישות למגיש הבקשה כך שיוכל להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולהתקדם לאישור ההסכם ולסיום הפעולה לשביעות רצון שני הצדדים.

המצב כיום

בשנים האחרונות החל הליך של חילופי מידע בין הבנקים והרשויות בישראל ובעולם, לאור כך ישראלים רבים המחזיקים חשבונות בנק בחו"ל שאינם מדווחים לרשות המיסים, חשופים בפני מסירת פרטי חשבונם לרשות המיסים בישראל.

בנוסף, קיומם של המטבעות הדיגיטליים והפעילות הערה בעולם הקריפטו בשנים האחרונות מטילה זרקור על עניין מיסוי המטבעות הדיגיטליים כך שמחזיקי המטבעות מוצבים גם כן בפני עבירת מס אפשרית ופלילית.

שימו לב כי אם סחרתם במהלך השנים במטבעות דיגיטליים ואינכם מבינים מה נדרש מכם, צרו קשר להתייעצות בהקדם.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל נושאי המיסוי,
אלעד נעמן יועצים.

צרו קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

דילוג לתוכן